fredag 10 april 2009

Saknad

Nu är det så längesen jag skrev att jag nästan skäms, jag som
snackar om att hela tiden vara uppdaterad. Men har känt mig
ganska tom i huvudet och haft det svårt att skriva ner mina
tankar. Saknad, vissa säger att man inte kan sakna någon
eller någonting förrän man har upplevt det eller träffat personen.
Men varför känner jag då en saknad efter saker jag inte har
upplevt och personer jag inte har träffat?
Eller är det inte saknad jag känner ?
Om man saknar någon känner man en stark längtan efter att få
vara hos den och göra det man längtat efter så länge, och det
är ju det jag gör så då borde det väl vara saknad jag känner?
kan man sakna kärlek och vänskap?
Saknaden kan ge oss oss något att hela tiden längta efter en
slags livsgnista som får oss att vilja leva. Jag har svårt att
säga vad ordet saknad betyder och vad man kan kalla det.

Men en sak vet jag att jag alltid kommer känna en viss saknad..

puss

Inga kommentarer: