måndag 2 mars 2009

Ensamhet.

Ensamheten berör oss alla någon gång.

Jag som ensambarn, kan nog ett och annat om ensamheten.
Om att alltid vara själv om sorg och glädje inom familj.
Men du får väl allt du vill och du behöver ju inte dela de med någon?
nej de är sant jag behöver inte dela kläder med någon
eller saker och många tror säkert jag är bortskämd som inte
behöver det. Men jag måste också alltid klara mig på egen
hand , jag har ingen
syster eller bror som alltid
finns där för mig ?

Jag vet att dom som har syskon älskar dem hela tiden även om
dom kan vara jobbiga och ibland helt otroliga. Men den kärleken
får jag aldrig uppleva? Om ni kallar mig bortskämd så borde ni
kolla på allt som ni har, den gemenskap ni får med era syskon
och allt ni kan dela med dem. Jag skulle säga att de är ni som är
bortskämda som inte förstår hur jobbigt de kan vara utan
syskon?


Så man kan nog inte kalla någon bortskämd, alla är vi olika och
alla föddes till olika uppgifter i livet. Jag vet inte vad som
kommer skrämma mig mest när jag blir äldre vetskapen om att
när min familj dör, så dör hela min familj?


1 kommentar:

Anonym sa...

Våran kärlek tycker jag är tillräcklig stark för att kallas systerlig kärlek<33