lördag 7 mars 2009

Förlåta?

Tycker de är så grymt svårt att förlåta någon,
har så svårt för att bara glömma allt och fortsätta
som om ingenting hänt. Glömma hur mycket den
egentligen har sårat ända in i själen. Alla kanske
tycker de låter jättelöjligt, men minsta lilla svek
får mig att förstå att den här personen inte är
någon som jag kan lita på. Det berör mig så hårt
även om den lovar att inte göra om de hur ska man
veta när den talar saning?
Ibland kan de kännas som om livet går ut på att ljuga
sig fram, den som ljuger mest klarar sig bäst?

Jag har många djupa sår ifrån vänner som en gång
sårat mig och sen har vi varit ovänner ett tag eller
inte ens låtsats om och, de har bara trott att allt kan bli
som förut. Men de har lärt mg många läxor i livet,
att lita aldrig helt fullt på någon om du verkligen inte
känner att ni känt varandra tillräckligt länge. Jag har
gjort allt för många misstag, men livet måste gå vidare de
bara måste de och de är just de som är de svåra..
För trots allt försvinner inte dem som sårat dig
utan dem finns kvar och varje gång man ser dem, så glada
som dem ser ut, är de verkligen samma person som sårade mig?
Detta påminner mig lite om berättelsen om vargen och pojken,
när pojken hela tiden skriker på hjälp fast han inte är i nöd,
sen när han verkligen är i nöd då är det ingen som tror
honom..

Inga kommentarer: