lördag 21 februari 2009

Friheten

Hela dagen har jag varit i stallet med min
kusin och bästisen såklart. Jag red en häst som
heter Saga, en förövrigt mycket härlig häst att
rida. Även om hon är ganska stor (enligt mig),
är hon väldigt snäll. Jag tycker om att rida
någon gång ibland sådär, för alla tankar om alla
måsten, är som bortblåsta. Det är som om tiden inte
fanns och man bara känner sig fri som människa.

Fast vet inte om jag skulle vilja rida många gånger
i veckan? även om de är härligt att få göra de
ibland, för att rensa ut allt jobbigt i huvudet. De
är få gånger man känner sig så fri och ett med
jorden, som när man rider. Livet är fullt av
så många möjligheter, att vi borde ta mer del
av dom.

Hästar har varit min rädsla under en lång tid,
men känns som om jag är på god väg att övervinna
den. Även om vägen jag har kvar att gå är lång.

1 kommentar:

random sa...

Helt underbart kort sagt <3