måndag 16 februari 2009

Rastlös.

Skolan börjar inte förrän om en timme
och här sitter jag igen, eftersom icke tranåsbor
måste gå upp lika tidigt som vanligt i alla fall jag.
Jag är grymt utråkad och känner inte direkt
för att göra någon läxa eller. Försöker hålla

stämningen uppe genom att messa annars
skulle jag förmodligen somna av tristess.

Ibland skulle jag önska att jag bodde centralare
visst, de kan vara jättetråkigt att bo på landet.
Vet många som tycker det. Men då har ni
inte varit där på sommaren och plockat smultron
vid någon å och badat i vattnet intill en grusväg,
de är underbart på våren att se gräset växa och
allt blir mycket mer idylliskt här. Ni tror mig
säkert inte, men inte för allt i världen skulle
jag vilja byta liv och huset här.

Men just nu vill jag verkligen bo i stan,
det blir så mycket närmare till nästan allting.

Jag känner änglar.


Inga kommentarer: