fredag 17 december 2010

Fredag&Jul

Äntligen helg och snart julafton.. Tiden går segt när man har tråkigt..
Skolan är snart slut och jag jublar inombords, inga läxor, inlämningar eller prov
förrän nästa år, en riktigt skön tanke. Att tiden går är jobbigt på ett sätt för det
närmar sig bara mer och mer för gymnasievalet.. Jag har ingen aning om vad jag
ska välja och börjar känna paniken stiga! Hatar att bli vuxen men vill sluta skolan,
kommer bli ett så tufft liv därute känns det som och det är jag inte reda för.
Jag känner mig fortfarande som ett barn, trots att jag vet att jag inte är det så
är det lättare att tänka så. Försöker hela tiden att tränga undan tankarna om
framtiden för att slippa känna panik och inse hur nära det faktiskt är..

Jag fokuserar på jul och känner att det är allt jag ska tänka på, livet går ut på att
ha roligt, valet kommer när det kommer.. Helg är underbart och ska köpa massa
små julklappar nu de sista dagarna, kanske lyckas jag hitta ngt till alla i åt men
förmodligen inte. Visst är jul kul men för att vara ärlig, det är en dag som är
rolig resten är stress, barn som kräver att få många paket av sina föräldrar och
alldeles för mycket mat som man proppar i sig varje år.. Jag gillar julen men den
har gått till överdrift, en julklapp ska inte gå efter prislappen eller hur många
man får, det ska vara ett paket som verkligen betyder ngt. Jag saknar även julen
som var när man var liten, det var roligare då man trodde på tomten och inte
visste att det var farfar, morfar eller ngn annan som tog den rollen. När kalle
anka faktiskt var roligt att se på, de går och se var som helst i dagens tv,
det var lite annorlunda när vi va små..
Haha, men nu ska jag inte låta negativ, jag älskar julen, julklapparna och
julmaten men hatar snön!

Inga kommentarer: