torsdag 23 december 2010

Julafton!

Klockan är strax efter tolv och snön har fallit och taken är vita, träden
har lagt sig ner på grund av tyngden, julen är här, det känns ända in i märgen.
Det är ngt visst med julafton som inte går att förklara, glädje, förväntan, längtan.
Men allt går så fort, öskar de var längre, för en dag som julafton är en dag som
man alltid minns, ungefär samma traditioner, samma ställen att åka till och
samma personer som man firar med. Ungefär kollar man på de program som
brukar sändas och jag är glad att jag inte behöver fira den ensam för jag vet hur
många som gör det, för det kan inte finnas något som är värre än att vara ensam
på julafton. Det är högtid som man firar tillsammans med släkt och vänner.

Åt precis en första bit av julskinkan och det var himmelskt gott må jag säga!
älskar att äta en varm skinkmacka tillsammans med julmust, det är grejer det.
Åt även janson till middag och fick tjuvöppna en julklapp redan ikväll, en julklapp
som jag själv valt ut. Nu ska jag ner till köket och äta knäck och bara myysa,
för nu är stressen över och nu väntar glädjen inför julen och morgondagen.

MERRY CHRISTMAS!

Inga kommentarer: