måndag 29 november 2010

Ångest

Livet blir inte bättre för att man bara ser felen, grubblar över sorg eller
misstag som man gjort. Livet förändras inte för att du ser det negativt,
jag måste erkänna att jag har sett livet som något negativt och haft svårt att
finna en mening med varför saker inträffar och varför vissa hemska saker
måste ske. Det går aldrig att komma över en sorg eller att glömma ett stort
misstag och att tiden läker alla sår är bara skitsnack, tiden läker bara på utsidan
på insidan gör det fortfarande lika ont. Däremot kan man gå vidare, släppa
på trycket mot sig själv och den tyngden man inte behöver bära genom att tillåta
sig att vara lycklig, att tänka att allt inte är skit, jag lever fortfarande och även
om hjärtat gör ont så kommer man hur svårt det än verkar att tänka sig, le igen.
Att skratta är något man tar för givet men ett skratt är betydelsefullt och läker
mer än man tror, lycka stärker dig som människa och sorg lär dig hantera
motgångar.

Bara att säga till sig själv att jag är bra, jag tänker inte ge upp för att hoppet
verkar långt borta, jag ska kämpa för att hitta den lågan som ger mig lusten
att leva igen. Bara den tanken gör att du blir lyckligare och ser att du faktiskt
fixar det här, trots att allt inte är som du vill att det ska vara och du saknar
den som du älskade allra mest, känner pressen efter alla svek, kommer jag
att bli stark och skippa tankarna som gör mig svag. Gå din egen väg och strunta
i vad alla andra säger, dina vänner, din familj, det valet som du gör kommer dom
att acceptera genom att du får vara den du vill och göra det som du älskar.
Livet är inte bara skit även om man ibland har svårt att tro att det finns
något annat, se på allt du har och då inser du att du inte är så dålig trots allt,
du har vänner och du har det som du faktiskt drömt om utan att veta om det.
Jag ser livet ljusare nu trots att jag vet att skit kommer dyka upp och händelser
som får mig att må dåligt kommer att inträffa, så är det någonting jag får ta då.
Livet lever jag nu och jag tänker ta vara på varje sekund.


Inga kommentarer: