fredag 19 november 2010

obóy&gymnasium&fiiilm

Shoppat lite idag eller det blev ganska mycket för att vara mig.
Lite från Gina Tricot, Cubus och JC. Hittade mycket, älskar höst färgerna!
Lila, grön och brun är underbara.. Jag är mer neutral av mig och
gillar jordnära färger och inte starka, på sommaren funkar dom,
men till höst och vinter ser man bara fruktansvärt blek ut haha.
Gymnasievalet står för dörren till mig och så många andra
och mina tankar kommer nästan alltid till just den frågan om
dagarna, önskar jag vore liten och bara hade en enda tanke
om livet, att det var en lek.
Nu inser man att det verkligen inte är en lek utan om att
ha ett mål,en dröm om vad just jag vill göra med mitt liv?

Jag har kollat lite på John Bauer gymnasiet i linköping,
Frisör inriktningen, den verkar bra, men vet inte om jag
skulle våga ta steget.Min barndomsälskadevän ska ta en linje
där och hon är en så galet härlig tjej som tar såna risker och
det älskarjag henne för, varför kan inte jag vara mer som henne?
Jag har även funderat på Barn och - Fritids programmet,
känns som ett bra program även det eftersom man kan
börja jobba efter eller högskoleutbilda sig. Tankarna
far runt om precis allt,allt kommer förändras och kontakten
till mina vänner och allt gäller ett jävla val..
Livet kan vara deprimerande, ska kolla på Holavedsskolan
imon som ligger i Tranås där jag går i Grundskolan nu.
Hoppas att det kan fåmig att inse vad jag vill lite mer
för snart stundar valet.
Nu ska Dag-Otto få underhålla mig innan jag slocknar
tillsammans med Obóy blir det en bra kväll!




Inga kommentarer: